Huurprijs – Huurtoeslag – Zorgen over betalen – Huurverlaging – Bezwaar maken – Vragen?
|
Nieuwe huurprijs |
Ieder jaar verhogen wij de netto huur. De netto huur is de huur zonder servicekosten. U heeft hierover een brief ontvangen. We verhogen de huur om de kwaliteit van wonen te bewaken én te verbeteren. Met hoeveel procent wij uw netto huur verhogen, is afhankelijk van wat u van ons huurt. |
|
|
Heb ik recht op huurtoeslag? |
Ontving u vóór het moment van de nieuwe huurprijs al huurtoeslag? Dan houdt u uw recht op huurtoeslag. Ook als de nieuwe huur boven de grens voor huurtoeslag stijgt. Wilt u direct de aangepaste huurtoeslag ontvangen? Geef dan uw nieuwe rekenhuur door aan de belastingdienst. Ontvangt u (nog) geen huurtoeslag? Op de website van de Belastingdienst kunt u een proefberekening maken. Zo ziet u meteen of u huurtoeslag kunt krijgen en hoeveel. |
|
|
|
|
|
|
|
Zorgen over betalen |
Maakt u zich zorgen over het betalen van de huur? Neem dan vooral contact met ons op. We zijn er voor u als bewoner, dus twijfel niet. Samen zoeken we met u naar een oplossing. U kunt ook hulp vragen bij Servicepunt XL in uw buurt. |
|
|
|
|
|
Huurverlaging |
Huurt u een sociale huurwoning? Soms is het mogelijk om huurverlaging bij ons aan te vragen. Bijvoorbeeld als uw inkomen blijvend minder is of als u meer dan de maximale huurprijs betaalt. |
|
|
|
|
Bezwaar maken |
U kunt bezwaar maken tegen het voorstel voor de huurverhoging. We kennen natuurlijk niet alle situaties. In uw MijnHof Wonen-account leest u wat wij voor u kunnen doen. |
|
|
Heeft u vragen? |
Log in op de Hof Wonen-website voor meer informatie over uw situatie. Staat het antwoord op uw vraag niet in deze mail of op onze website? Stel uw vraag via het contactformulier. |
|
|
|
|
|
|